Bize Ulaşın

+90 212 356 09 06

Sigarayı Bırakmayı Mı Düşünüyorsunuz? Sigarayı Bırakmanıza Yardımcı Olacak 7 Etkili Strateji


Sigarayı bırakmayı düşünüyorsanız şimdi tam zamanı, çünkü bugün 9 Şubat Dünya Sigarayı Bırakma Günü. Bugünü milat olarak kabul edip sigarayı bırakarak kendiniz için güzel bir başlangıç yapabilirsiniz. Her ne kadar sigarayı bırakmanın zor ve başarılı olmak için birçok denemenin gerekli olduğu bir gerçek olsa da size bu konuda yardım edecek denenmiş ve gerçek stratejiler bu yazımızda.

 

 

 

 

 

 

 

1. Sigarayı Bırakma Nedenlerinizi Yazın

Sizi sigarayı bırakmaya teşvik edecek tüm nedenleri bir kağıda not edin. İşte size birkaç ipucu:

 

  • Sağlıklı yaşamak
  • Kötü kokmamak
  • Bağışıklık sistemini güçlendirip hastalık riskini azaltmak
  • Ailenizi veya arkadaşlarınızı pasif içiciliğe maruz bırakmamak
  • Çocuklarınız için iyi bir rol model olmak
  • Para biriktirmek

 

Eliniz sigaraya uzandığında ve yeniden sigara içme hissiniz geldiğinde tekrar tekrar listenizi okuyun ve kendinizi motive edin.

 

2. Sigarayı Bırakmak İçin Detaylı Bir Plan Yapın

Öncelikle sigarayı bırakmak için kendinizi motive edin ve hemen bir tarih belirleyip o gün geldiğinde aniden sigarayı bırakın. Infinity Regenerative Clinic Bağımlılık Sonlandırma Uzmanları bu şekilde yapanların sigarayı bırakmada en başarılı olanlar olduğunu belirtiyor.

 

3. Doktorunuza Danışın

Sigara içme dürtünüzü azaltmak ve sigaranın yan etkilerini en aza indirmek için mutlaka doktorunuza başvurun. Doktorunuz hem size sigarayı bırakma konusunda tavsiyelerde bulunacaktır hem de size sigarayı bırakma sürecinde yaşayacağınız sorunlarla ilgili destek sağlayacaktır.

 

4. Sigarayı Bırakma Gruplarına Katılın veya Danışma Servisinden Yararlanın

Sağlık hizmetleri arasında sigarayı bırakmaya yönelik bireysel, grup veya telefonla danışma imkânı sağlayan özel kuruluşlar vardır. Bu kuruluşlar size gerekli desteği sağlayabilir ve baş etme becerileri geliştirmenize yardımcı olabilir. Danışmanlık ve ilaç tedavisini birleştirmek sigarayı bırakma konusunda başarıya ulaşmanın en etkili yoludur. Doktorunuz sizi yerel kaynaklara veya destek gruplarına yönlendirebilir. Grup terapisi sigarayı bırakmaya çalışan diğer kişileri de içerdiği için katılımcılar birbirlerine destek sağlar. Danışma servisi ise size stresörleri veya diğer tetikleyicileri yönetme stratejisi sağlar ve sigarayı bırakmanın faydaları hakkında eğitim sunar. Böylece süreci daha kolay yönetebilirsiniz.

 

5. Ailenizden ve Arkadaşlarınızdan Destek İsteyin

Ailenize ve arkadaşlarınıza sigarayı bırakacağınızı söyleyin ve desteklerini talep edin. Ayrıca, size en iyi nasıl destek olabileceklerini anlatın. Onlara hangi günü bırakacağınızı söyleyin ve sizi kontrol etmelerini isteyin. Beraber vakit geçirin ve yalnız kalmayın. Bu süreçte oluşan ruh hali değişikliklerinize sabırlı olmalarını, sizi bu nedenle eleştirmemelerini isteyin. Özellikle sigarayı bırakmada başarılı olmuş arkadaşlarınızdan tavsiyeler alın. Sigara içemeyen aile fertleri ve arkadaşlarınızla daha fazla vakit geçirmeye çalışın.

 

6. Hafif Ama Düzenli Egzersizler Yapın

Stres ve endişe, sigara içme dürtünüzü artırabilir ve sigarayı bırakma çabalarınızı azaltabilir. Hafif yürüyüş, gevşeme egzersizleri, derin nefes alma veya meditasyon hem stresinizi azaltmanıza hem de sigarayı daha kolay bırakmanıza yardımcı olabilir.

 

7. Sigara Tetikleyicilerinden Uzak Durun

Tetikleyiciler sigara içme dürtünüzü artırır. Sigarayı bıraktığınız gün aslında tetikleyicilerden de uzak durmaya başlamanız gerekir. Bunlar arasında aile fertleri, arkadaşlar, sigara içme isteğinizi artıran şeyler ve durumlar olabilir. Evinizde ve işyerinizde kalmış son sigaralar, çakmaklar ve küllükler varsa hemen kurtulun. Kafeinden uzak durun. Çay, kahve ve alkol yerine bol bol su için. Sigara içmeyen kişilerle daha fazla vakit geçirin ve sigara içilmeyen mekanlara gidin.

 

Her bir adımda yakalayacağınız küçük başarılar, sigarayı bırakma hedefinize ulaşmanıza yardımcı olacaktır. Sigarayı bırakmaya hazır mısınız? Eğer hazırsanız, bırakmanın birçok yöntemi var. Biliyoruz, bu süreç kolay değil, ama sağlığınız için gerekli bir karar. Senin hayatın, senin sağlığın; akıllıca davran ve en doğru seçimi yap: Hemen Şimdi Sigarayı Bırak!

 

Birlikte Çalışıyoruz

İŞ BİRLİKLERİMİZ