Bize Ulaşın

+90 212 356 09 06

Kalbinizi Şımartma Zamanı: Sevgililer Günü …


Kalbinizi Şımartma Zamanı: Sevgililer Günü …

Bu Sevgililer Günü’nde kendinize bir iyi yapın ve sağlıklı bir yaşam için ilk adımı kendinizi sevmekle atın. Sevgililer Günü için en güzel hediye çikolata gibi görünse de, neden onu kalbiniz için sağlıklı gıdalarla süslemeyesiniz ki? Kalbiniz için faydalı kırmızı renkli yiyeceklerle kuşatma günü! İşte likopen (kalp hastalıklarına karşı riski azaltan), C vitamini (inflamasyonu azaltan), potasyum (kan basıncını düzenlemeye yardımcı), lif (LDL kolesterolü düşürmeye yardımcı) ve diğer değerli besin öğelerini içeren kalp koruyucu gıdalar:

Çilek: Folat, C vitamini

Vişne: Lif, C vitamini, potasyum

Yaban mersini: C vitamini, proantosiyanidinler (antioksidan)

Barbunya: Lif, potasyum

Domates: Likopen, C vitamini

Kırmızı Biber: C vitamini

Bu sevgililer gününde kalbinizi sevin! Yediklerinizin kalp dostu yiyecekler olmasına dikkat edin.

Lifli Gıdalar Tüketmeye Çalışın

Yulaf, tahıl, meyve ve sebze gibi gıdalar, içerdiği lifler sayesinde kalp sağlığını koruyor. Ayrıca protein, kalsiyum, demir, çinko, bakır, magnezyum ve E vitamini gibi maddeleri içeriyor.

Kuru Erik Yiyin

Kuru erik, antioksidan miktarı yüksek besinlerden biri. Antioksidan içermesi nedeniyle, serbest radikalleri vücuttan atarak kalp sağlığını koruyor. Aynı zamanda içerdiği lifler sayesinde kalp hastalıkları riskini azaltıyor.

Zeytinyağını Mutfağınızdan Eksik Etmeyin

Sıvı yağ tüketirken zeytinyağı kullanın. Kolesterol düşürücü özelliği sayesinde kalbiniz için faydalı bir ürün.

Fast-Food Gıdalardan Uzak Durun

Trans yağ asidi barındıran fast-food gıdalardan mümkün olduğunca uzak durun. Trans yağ asitleri, ruminal aktiviteden dolayı süt kaynaklı yağlarda, ayrıca hidrojenasyonla oluşur. Margarinler ve fırın ürünleri daha fazla trans yağ asidi içerir. Trans yağ asitleri LDL (kötü huylu) kolesterol miktarını arttırırken, HDL (iyi huylu) kolesterol miktarını düşürür, yani kalp hastalığı riskini yükseltir.

Hayatınızda Kızartmalar Daha Az Yer Edinsin

Kızartmalardan ve yağda kızartılmış etlerden uzak durun. Bunun yerine haşlanmış yemekleri tercih edin. Ayçiçeği, mısırözü gibi doymamış yağ asitlerini fazlaca içeren sıvı yağların, kızartma işlemlerinde uzun süre kullanılmaları, sağlıklı beslenme açısından oldukça sakıncalı bir durum olarak değerlendirilmeli.

Hamur İşi Olmadan Olmaz Demeyin

Tüketeceğiniz gıdanın sadece sağlıklı olması yeterli değil, aynı zamanda pişirme şekli de çok önemli. Pasta, kurabiye, kek gibi hamur işleri, kavurma eti, tütsülenmiş gıdalar ve hazır gıdalar kalp ve damar sağlığınız için hastalıklara zemin hazırlamakta. Bu nedenle bu gıdalardan uzak durun.

 

Sevgililer Günü’nden Daha Fazlası…

Tabi ki, Sevgililer Günü’ nü sadece yemek üzerine geçirmemek gerektiğini unutmamak gerek. Yemek yemek o günün sadece küçük bir bölümü. Unutulmaz bir Sevgililer Günü geçirmeniz için işte sağlıklı kalp dostu fikirler:

 

• Dans edin veya dans dersi alın

• Gün batımında yürüyüş yapın veya bisiklete binin

• Şehri keşfedin

• Buz patenine gidin

• Yeni hobiler deneyin: Dağ yürüyüşü, yoga, yemek pişirme dersleri gibi…

Unutmayın, uzun yaşamın sırrı sağlıklı yaşamda ve sevgide saklı! Infinity Regenerative Clinic uzun ve sevgi dolu bir yaşam diler!

 

 

 

Birlikte Çalışıyoruz

İŞ BİRLİKLERİMİZ